Magyar árukat továbbítunk Kínába

A Magyarországról Kínába irányuló szárazföldi áruforgalom növekedésére és a Magyarországra érkező kínai import bővülésére számítanak a Rail Cargo Group magyarországi leányvállalatai, a CECZ és a Ghibli szakértői, akik egy keddi szakmai eseményen fejtették ki véleményüket.

Szabó Zoltán a Ghibli Szállítmányozási Kft. ügyvezető igazgatója üdvözölte, hogy a kínai selyemút keleti és déli ága Magyarországon találkozik, a vasúti fuvarozásnak köszönhetően pedig a szállítási idő 20 napra, vagyis a tengeri szállítási idő felére csökkent. Magyarország közvetlen tengeri összeköttetés híján ezt a versenyelőnyt kihasználva kapcsolódhat be a kínai áruk forgalmazásába és a kivitelbe – hangsúlyozta.

A rendezvényen Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat jövő hétfőn először indít Magyarországról Kínába áruszállító vonatokat: a XiangOuExpress – Budapest-Changsha szerelvény Ukrajnán, Oroszországon és Mongólián át jut el a távol-keleti országba, a Budapest-Pireusz konténeres exportvonat pedig a görög tengeri kikötőhöz indul.

Jelzésértékű, hogy a kínai kormánydelegáció budapesti látogatásának idején indul el hazánkból az első vasúti szállítmány, amely Közép-Európából visz árut Kínába. A kínai miniszterelnök budapesti látogatása során Li Ko-csiang tizenhat közép-európai ország miniszterelnökével találkozik.

A konténerforgalom jövőre tovább növekedhet, a kínai megrendelő a Pireuszból érkező forgalom megduplázásával számol a 2018-as évre. A transzkontinentális korridoron keresztül is növekszik a konténervonatok száma. A kétoldalú kereskedelem fejlődését elősegíti, hogy a kínai kormány egy különleges, úgynevezett kerítés nélküli, virtuális közép-európai kereskedelmi és logisztikai zónát hozott létre.

A zóna a kínai kereskedelmi minisztériumtól a világon elsőként kapta meg az országos, tengerentúli együttműködési övezet címet. Az előkészítési fázisra több mint százmillió dollárt költött a kínai kormány.